زیباترین جزایر ایران را بشناسید!
نوشته شده توسط : gheirati

کشور ایران یکی از پهناورترین کشورهای جهان است. در کشور ما جاذبه‌‌های گردشگری فراوانی به وجود دارد. بسیار از جهانگردان و طبعیت گردان‌های خارجی هرساله به ایران سفر می‌کنند. بناهای تاریخی و معماری‌های خاص از ویژگی دیدنی‌های ایران است. البته جاذبه‌های طبیعی ایران نیز در تمام دنیا شهره است. اگر عاشق سفر و ماجراجویی هستید، بازدید از زیباترین جزایر ایران بهترین گزینه‌ است. شاید تصورش برایتان غیر ممکن باشد وقتی بدانید در ایران 427 جزیره وجود دارد. البته برخی از این جزایر غیر مسکونی هستند. جالب است بدانید بیش از 40 جزیره در خلیج فارس قرار گرفته‌اند.

با آژانس مسافرتی "های هتل" همراه باشید تا زیباترین جزایر ایران را بشناسید.

زیباترین جزایر ایران

زیباترین جزایر ایران کدام است؟

همانطور که در قسمت مقدمه آوردیم اکثر جزایر مسکونی در جنوب کشور قرار دارند. هر یک از این جزایر ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارند. این جزایر از نظر توریستی، منابع طبیعی، منابع زیست محیطی، منابع دریایی، موقعیت جغرافیایی و... حائز اهمیت هستند. در تمامی جزایر ایران امکان رزرو هتل یا رزرو اقامتگاه نیز وجود دارد.

زیباترین جزایر ایران عبارتند از:

  • جزیره قشم
  • جزیره کیش
  • جزیره هرمز
  • جزیره هنگام
  • جزیره لارک

زیباترین جزایر ایران

معرفی جزیره قشم

بزرگ‌ترین جزیره ایران با مساحت 1500 کیلوکتر مربع قشم است. جالب است بدانید تنها ژئوپارک ایران نیز در جزیره قشم واقع شده است. جاذبه‌های گردشگری قشم آنقدر زیاد است، که نام عجایب هفتگانه ایران را بر آن نهاده‌اند. در این جزیره شگفتی‌های اسرار آمیزی برای کشف موجود است. البته یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این جزیره قطب تجاری است.

قشم به دلیل آن که جزء مناطق آزاد ایران است فروشگاه‌های زیادی دارد. انواع کالاهایی چون پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی و لوازم برقی در این جزیره به فروش می‌رسد. بندر درگهان قشم اصلی‌ترین بندر وارد کننده ایران می‌باشد. تمامی محصولات این منطقه به دیگر نقاط کشور صادر می‌شوند. از جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌توان به دره ستارگان، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، کوه نمکدان، جزیره ناز و... را نام برد.

جزیره قشم

معرفی جزیره کیش

جزیره کیش لوکس‌ترین و زیباترین جزایر ایران است. این شهر از نظر توریستی جایگاه ویژه‌ای در ایران دارد. این جزیره با مساحت 91 کیلومکتر دومین جزیره بزرگ است. برای سفر به این جزیره می‌توانید از طریق زمینی و هوایی اقدام کنید. این جزیره با تنوع بالای هتل‌ها رزرو هتل در کیش را آسان نموده است. به جرات می‌توان گفت لاکچری‌ترین هتل‌های ایران در کیش است. در این مناطقه توریستی بناهای تاریخی، تفریحات مفرح و طبیعی به وفور موجود است. مراکز تجاری جزیره کیش نیز انواع کالاهای برند و باکیفیت را عرضه می‌کنند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌توان شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، ساحل مرجانی، پارک دلفین‌ها، سافاری، پارک آبی اوشن را نام برد. رستوران‌های خاص، کنسرت، بازی‌های دریایی، کشتیرانی و... از جمله تفریحات رایج در جزیره کیش هستند.

جزیره کیش

معرفی جزیره هرمز

جزیره هرمز به جزیره رنگین کمان معروف است. شکل ظاهری این جزیره بیضی و طول آن 6000 متر است. یکی از زیباترین جزایر ایران نیز هرمز خارق العاده می‌باشد. این جزیره بسیار زیبا در نزدیکی جزیره قشم واقع شده است. توریست‌های خارجی تنها برای بازدید از این جزیره از نقاط بسیار دور به ایران سفر می‌کنند. مسافران با رزرو تور قشم می‌توانند از این جزیره با کشتی دیدن کنند.

جزیره هرمز

یکی از ویژگی‌های متمایز کننده جزیره هرمز، خاک‌ها و ماسه‌های هزار رنگ است. به جرات می‌توان گفت دره رنگین کمان هرمز، جاذبه‌ای عجیب در تمام دنیاست. قلعه پرتغالی‌ها، غار الهه نمک فیروزه‌ای و فرش خاکی قرمز از دیدنی‌های هرمز زیبا هستند. خاک سرخ جزیره هرمز، تنها خاک خوراکی در جهان است. ساکنان این منطقه از این خاک به عنوان ادویه استفاده می‌کنند.

جزیره هنگام

معرفی جزیره هنگام

جزیره هنگام به جزیره دلفین‌ها مشهور است. این جزیره تنها 600 نفر سکنه دارد که سر جمع در سه روستا زندگی می‌کنند. جزیره هنگام از نظر حیاط وحش بسیار ارزشمند است. دلفین، لاک پشت و غزال حیوانات کمیاب این منطقه هستند. اگر عاشق تجربه کردن یک محیط آرام و دنج هستید از این جزیره دیدن کنید. بازدید از حیوانات خاص و قایقرانی در آب‌های آرام بسیار زیباست. ساحل نقره‌ای جزیره هنگام و شنای دلفین‌ها را می‌توانید، در این جزیره تماشا کنید.

جزیره هنگام

معرفی جزیره لارک

جزیره لارک از جزیره هنگام کوچک‌تر است. این جزیره تنها 250 خانوار دارد. تمامی سکنه این جزیره در قلعه تاریخی به سر می‌برند. این جزیره کوچک 7.48 کیلومتر مساحت دارد. و در تنگه هرمز واقع شده است. جزیره لارک نیز یکی از زیباترین جزایر ایران است. این جزیره به شب‌های روشن نیز معروف می‌باشد. وجود فیتوپلانکتون‌ها در آب‌های این جزیره سبب درخشش در شب می‌شود. چناچه به قشم سفر می‌کنید لذت بازدید از این مکان را از دست ندهید.

جزیره لارک

بهترین هتل‌های قشم و کیش

رزرو هتل در قشم و رزرو هتل در کیش یکی از مراحل سفر به این جزایر است. آژانس مسافرتی های هتل با توجه به سلیقه شما رزرو هتل 5 ستاره کیش و رزرو هتل 4 ستاره قشم را انجام خواهد داد. البته افرادی که به دنبال رزرو هتل آپارتمان شیک قشم و رزرو هتل آپارتمان خوب کیش هستند نیز گزینه انتخابی بسیاری دارند.

بهترین هتل‌ها در زیباترین جزایر ایران:

با مراجعه رزرواسیون آنلاین "های تور" و  رزرو تور کیش و رزرو تور قشم سفری ایمن را تجربه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: